Εκτός από τα κουτάκια αναψυκτικών, το χαρτί και το πλαστικό, στην... «ανακύκλωση» μπαίνουν τώρα και τα είδη ρουχισμού. Το κίνημα της ανταλλαγής και της αγοράς ρούχων από «δεύτερο χέρι» έχει διαδοθεί σε μεγάλες μητροπόλεις του εξωτερικού την τελευταία τριακονταετία. Στην Ελλάδα αυτού του τύπου οι αγορές αντιμετωπίζονταν με καχυποψία και πολλές φορές με υπεροψία. Σήμερα τείνουν να γίνουν συνήθεια, αφού ανακουφίζουν το ταλαιπωρημένο πορτοφόλι, προσφέρουν διασκέδαση και δίνουν τη χαρά στον καταναλωτή να αποκτήσει κάτι μοναδικό και αναντικατάστατο. Οι νέοι ευρηματικοί fashionistas της χώρας μας διεξάγουν πάρτι σε νυχτερινά κέντρα για να ανταλλάξουν ρούχα και αξεσουάρ, για να «παζαρέψουν» την εκλεκτική γκαρνταρόμπα τους ή απλώς να διαθέσουν συλλεκτικά κομμάτια στον καταναλωτή που έχει οικονομική συνείδηση- δηλαδή σε όλους μας πλέον. Ο όρος «vintage» αφορά καινούργια ή μεταχειρισμένα ενδύματα που έχουν δημιουργηθεί σε προηγούμενες εποχές και αποτελούν σημείο αναφοράς των αντίστοιχων τάσεων της μόδας.
Οπως για παράδειγμα η κυρία Αννυ Χασομέρη . Οι κυριακάτικες βόλτες στο Μοναστηράκι, καθώς και οι περιπλανήσεις της στις αγορές του εξωτερικού τής έδωσαν το έναυσμα να ανοίξει το δικό της κατάστημα vintage ενδυμάτων και αξεσουάρ στο Κολωνάκι. «Εχω ιδιαίτερη αδυναμία σε οτιδήποτε παλαιό και μεταχειρι σμένο με τη σφραγίδα της φθοράς» λέει. Το vintage shopping έχει την ιδιαιτερότητα της μοναδικότητας του κάθε ρούχου και αγγίζει μια «πράσινη» φιλοσοφία λόγω της ανακυκλώσιμης φύσης του. Εκτός από τις χαμηλές τιμές, η επιτυχία του vintage έγκειται στη διαφορετικότητα που προσφέρει σε μια εποχή όπου η μαζική παραγωγή φθηνών κυρίως ενδυμάτων κατακρεουργεί την έννοια του προσωπικού.
«Τα ιδιαίτερα,ποιοτικά ρούχα με άποψη είναι ακριβότερα και απευθύνονται σε λίγους. Τα vintage και second hand ρούχα έχουν τη δυνατότητα να συνδυάσουν την οικολογική και την ηθική φιλοσοφία της εποχής μας, εφόσον βρίσκονται ήδη στον πλανήτη και δεν απαιτούν κατανάλωση πόρων και ενέργειας.
Οσον αφορά τη μόδα, πιστεύω ότι απευθύνονται σε κάθε ηλικία, ενώ μπορούν να διαμορφώσουν διαφορετικά στυλ ανάλογα με την προσωπική αισθητική του καθενός» επισημαίνει η κυρία Χασομέρη. Στο κατάστημα μπορεί να βρει κανείς βραδινά φορέματα, t-shirts, παντελόνια, σορτς, δερμάτινα, ζώνες και μικροαξεσουάρ, καθώς και κάποια ανδρικά σε χαμηλές τιμές που ξεκινούν από 3 ευρώ.
Η αγαπημένη συνήθεια της κυρίας Ιωάννας Κινγκ όσο ζούσε στο Βερολίνο ήταν να ανακαλύπτει κρυμμένους θησαυρούς σε second hand καταστήματα. Πριν από οκτώ χρόνια ήρθε στην Ελλάδα και άρχισε να διαθέτει τα βερολινέζικα ρούχα της σε αθηναϊκά παζάρια, αλλά και στο καφέ της Σχολής Καλών Τεχνών. Η ανταπόκριση ήταν ενθουσιώδης, με αποτέλεσμα να ανοίξει τη δική της εναλλακτική μπουτίκ. «Ολα τα ρούχα που διατίθενται στο κατάστημα προέρχονται από το Βερολίνο. Σε μια γωνία στη σοφίτα έχω τοποθετήσει μεταχειρισμένα αντικείμενα του ΄60 και του ΄70,ενώ έχω και χειροποίητα αντικείμενα, ρούχα, κοσμήματα και αξεσουάρ,είτε δικά μου είτε άλλων» λέει η κυρία Κινγκ. Στην μπουτίκ της δεν ανακυκλώνονται μόνο ρούχα. Εχει επιλέξει πλαστικές σακούλες για να δημιουργήσει τα διαφημιστικά φυλλάδιά της, ενώ χρησιμοποίησε σπάνια υφάσματα για να φτιάξει τις ετικέτες των ρούχων. Μπορεί να βρει κανείς γυναικεία και ανδρικά ρούχα από δεύτερο χέρι, καθώς και ορισμένα επώνυμα κομμάτια παλαιότερων δεκαετιών σε πολύ χαμηλές τιμές.
Χαμηλές τιμές μετά μουσικής!
Ο Ηoly Μustache δεν επιθυμεί να αποκαλύψει το πραγματικό του όνομα, επιθυμεί όμως να διοργανώνει τα πιο επιτυχημένα bazaar πάρτι (πάρτι-παζάρι) όπου διαθέτει τα κομμάτια της γκαρνταρόμπας του σε χαμηλές τιμές μετά μουσικής! «Αρχικά ξεκίνησα πουλώντας ρούχα σε παζάρια, όπως το γνωστό Μeet Μarket όπου συμμετέχουν γύρω στα 40 άτομα. Στη συνέχεια έκανα τα δικά μου και μετά ήρθαν τα πάρτι» λέει. Αυτοχαρακτηρίζεται συλλέκτης, πωλητής, στυλίστας, παραγωγός, διοργανωτής και φωτογράφος (για το promotion των επικείμενων πάρτι). «Στα πάρτι δίνουμε ένα θέμα γύρω από το οποίο οι καλεσμένοι καλούνται να εμπνευστούν και να κάνουν μια... στυλιστική υπέρβαση. Ο καθένας ερμηνεύει τη θεματολογία διαφορετικά και δημιουργεί το δικό του προσωπικό στυλ».
Ανανέωση της γκαρνταρόμπας χωρίς έξοδα
Η Βιβιάνα Μηλιαρέση, προτού εγκαταλείψει την ημεδαπή για σπουδές στο εξωτερικό, μάζεψε τις φίλες τις Θάλεια Γελαδάκη και Σάντρα-Οντέτ Κυπριωτάκη (φωτογραφία) και διοργάνωσαν ένα μικρό πάρτι προκειμένου να ανταλλάξουν τα ρούχα που δεν φορούσαν πια. Κάπως έτσι γεννήθηκαν τα λεγόμενα swishing πάρτι (από τις λέξεις swap και shopping)- ένας οικονομικός και διασκεδαστικός τρόπος για ανανέωση της γκαρνταρόμπας χωρίς έξοδα. «Η ιδέα των πάρτι υπήρχε ήδη στο εξωτερικό και σκεφτήκαμε ότι θα είχε πλάκα να το δοκιμάζαμε κι εμείς. Το πρώτο πάρτι έγινε στην ταράτσα του σπιτιού μου στα Πετράλωνα με 40 άτομα. Επειδή ο κόσμος έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον, μεταφέραμε τα επόμενα πάρτι στον πολυχώρο Six Dogs, όπου ήρθαν περίπου 400 άτομα και 700 στο τελευταίο τα Χριστούγεννα. Η καθεμία ασχολείται με διαφορετικό επάγγελμα που δεν έχει σχέση ούτε με τη μόδα ούτε με τη διοργάνωση event. Το κάνουμε γιατί έχουμε πάθος με αυτό και είναι το χόμπι μας» λέει η 24χρονη Σάντρα-Οντέτ Κυπριωτάκη.
Η ενημέρωση για τα επερχόμενα ρουχο-πάρτι γίνεται από τη σελίδα που έχουν δημιουργήσει οι τρεις φίλες στο Διαδίκτυο (www. swishing. gr), αλλά και από το γκρουπ τους στο Facebook. Απαραίτητη προϋπόθεση για να συμμετάσχει κανείς είναι να φέρει μαζί του μια σακούλα με ρούχα και αξεσουάρ σε καλή κατάσταση. Στη συνέχεια τα ρούχα τοποθετούνται στον χώρο και διατίθενται στους παρευρισκομένους χωρίς όρια και κανόνες. «Δεν έχει σημασία πόσα ρούχα έφερες ή ποια ήταν η αρχική τιμή τους. Μπορείς να διαλέξεις οτιδήποτε βρίσκεται στον χώρο σε αντίθεση με τα αντίστοιχα πάρτι του εξωτερικού που ακολουθούν πιο αυστηρούς κανόνες» μας λέει η συνδιοργανώτρια Θάλεια Γελαδάκη. «Είμαστε πολύ της νοοτροπίας ότι “τα σκουπίδια κάποιου είναι ο θησαυρός κάποιου άλλου”. Το ελληνικό κοινό ήταν λίγο διστακτικό στην αρχή,αλλά τώρα έχουν αρχίσει να το αγκαλιάζουν» προσθέτει η Σάντρα.
ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΝΤΑΛΛΑΞΕΤΕ ΡΟΥΧΑ
Feeling Vintage
Σόλωνος 41, Κολωνάκι Τηλ. 2103607143 http://www.feelingvintage.gr/
Preloved
Ασκληπιού 20, Κολωνάκι, Τηλ. 2117052680
Le Streghe son tornate
Χάρητος 9, Κολωνάκι, Τηλ. 2107212581
Αμερικάνικη Αγορά
Αθηνάς 30, Αθήνα, Τηλ. 2103217876
Bubbles clothes club-shop
Αγίου Γεωργίου 4, Χαλάνδρι, Τηλ. 2106822755
Troc
Δημ. Σούτσου 39, πλ. Μαβίλη, Τηλ. 2106442520
Second Hand Studio Shop
Φρύνης 35, Παγκράτι, Τηλ. 2107569311
Το Δεύτερο Χέρι
Φειδίου 14-16, πάροδος Εμμ. Μπενάκη, Τηλ. 2103816886
Yesterday Bread
Καλλιδρομίου 87-89, Εξάρχεια, Τηλ. 2108811233
Πηγή Το Βήμα
28.5.2010
2 σχόλια:
Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση-ενημέρωση. Η ανάγκη λοιπόν, μας κάνει ευρηματικούς και πιο ανοιχτούς στην επικοινωνία.
Μ' άρεσε Dyosmaraki μου.
@Φαίδων Θεοφίλου
Κάποιος εφοπλιστής είπε κάποτε :
"Η φτώχεια με έκανε καλύτερο και πιο ευρυματικό άνθρωπο, ο πλούτος όχι..."
Καλώς ήρθατε και σε αυτό εδώ το βλογολόγιον.
Δημοσίευση σχολίου