Κυριακή, 6 Ιουνίου 2010

Από το χωράφι.....στον χρήστη του internet

Παραγωγοί με πιστοποίηση τύπου ISO αξιοποιούν το Διαδίκτυο δημιουργώντας ηλεκτρονικά παντοπωλεία!!!!

Το παραδοσιακό μπακάλικο, παραγκωνισμένο εδώ και δεκαετίες από τον ανταγωνισμό των τυποποιημένων προϊόντων και τους φρενήρεις ρυθμούς της πόλης, αναβιώνει... στο Διαδίκτυο, μαζί με όλες τις αγνές λιχουδιές του που αγάπησαν γενιές Ελλήνων.

Μικροπαραγωγοί και τοπικοί καλλιεργητές από όλες τις γωνιές της Ελλάδας αποφασίζουν να ορθώσουν το ανάστημά τους απέναντι στις αλυσίδες βιομηχανοποιημένης παραγωγής τροφίμων και να αξιοποιήσουν το τελευταίο μέσο που τους απομένει για να αντισταθούν στον μαρασμό: το Ιnternet. Δημιουργούν έτσι ηλεκτρονικά παντοπωλεία όπου μπορεί κανείς με ένα κλικ να αγοράσει κάθε είδους παραδοσιακά προϊόντα, από χειροποίητο τραχανά και γλυκό του κουταλιού χωρίς συντηρητικά ως βιολογικό παρθένο ελαιόλαδο και τοπικά αποστάγματα.

«Συνεργαζόμαστε με μικροπαραγωγούς από όλη τη χώρα,με την προϋπόθεση να έχουν λάβει πιστοποίηση τύπου ΙSΟ και να χρησιμοποιούν παραδοσιακές μεθόδους παραγωγής χωρίς χρήση χημικών ή συντηρητικών» εξηγεί στο «Βήμα» ο κ. Νικόλας Μαυρογιάννης, εκπρόσωπος του δικτύου «ΡroGreece», το οποίο μέσω της ιστοσελίδας http://www.progreece.gr/ παρέχει στους καταναλωτές πρόσβαση στα προϊόντα περισσότερων από 70 τοπικών παραγωγών από όλη τη χώρα. Το εν λόγω σάιτ, όπως και τα περισσότερα διαδικτυακά παντοπωλεία, επιτρέπει στους καταναλωτές να επιλέξουν τα προϊόντα που επιθυμούν και να υποβάλουν ηλεκτρονική παραγγελία, πληρώνοντας είτε μέσω πιστωτικής κάρτας είτε με αντικαταβολή. Στη συνέχεια τα προϊόντα πακετάρονται σε ειδικές συσκευασίες (που περιλαμβάνουν ακόμη και... μονωτικά υλικά για τη μεταφορά φρέσκων ψαριών ή κρεάτων) και αποστέλλονται με μεταφορικά μέσα της εταιρείας ή μέσω κοινής επιχείρησης κούριερ.

Μόνο με ένα κλικ
«Ο ελεύθερος χρόνος που διαθέτω δεν θα μου άφηνε σε καμία περίπτωση το περιθώριο να πάω... ούτε ένα τετράγωνο πιο μακριά από το σουπερμάρκετ της γειτονιάς μου. Το Ιnternet όμως κάνει “το βουνό να πηγαίνει στον Μωάμεθ” και έτσι, με ένα απλό κλικ, μπορώ να εξασφαλίζω στον εαυτό μου καλύτερη ποιότητα,όχι μόνο προϊόντων αλλά και ζωής» αναφέρει η κυρία Ελένη Μπέλλου, 25 χρόνων από την Αθήνα. Για την ίδια άλλωστε, τα διαδικτυακά παντοπωλεία έχουν και μια πολιτική διάσταση: «Στο πλαίσιο της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, η ενίσχυση των μικρών και μικρομεσαίων εγχώριων επιχειρήσεων έναντι των πολυεθνικών κολοσσών είναι πιο απαραίτητη από ποτέ. Η έξυπνη επιχειρηματικότητα και η προσαρμογή του παραδοσιακού στις σύγχρονες ανάγκες θα μπορούσε να μας δώσει μια εναλλακτική λύση στην κρίση» σχολιάζει στο «Βήμα». Για να επιτευχθεί αυτό ωστόσο, πρέπει το κίνημα της «διαδικτυακής επιστροφής στις ρίζες» να διαδοθεί σε αρκετά μεγαλύτερο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, καθώς προς στιγμήν τα εν λόγω δίκτυα κατορθώνουν απλώς να καλύπτουν τα έξοδά τους και να βγάζουν στην καλύτερη περίπτωση ένα οριακό κέρδος . «Στην Ελλάδα το κόστος μεταφοράς είναι αδικαιολόγητα υψηλό, γεγονός που επιδεινώνει την κατάσταση για τους μικροπαραγωγούς. Σκεφτείτε ότι η μεταφορά 10 κιλών από το Μόναχο στο Ντύσελντορφ κοστίζει περίπου 5 ευρώ, ενώ το ίδιο βάρος αν μεταφερθεί από την Ηλία στην Αττική κοστίζει... 22 ευρώ!» σχολιάζει ο κ. Μαυρογιάννης.

Ετσι οι διαχειριστές των online παντοπωλείων αναγκάζονται είτε να ενσωματώσουν το κόστος μεταφοράς στην τιμή (πράγμα που συχνά λειτουργεί ανασταλτικά για τους καταναλωτές) είτε να το βάλουν από την τσέπη τους!

ΜΠΑΚΑΛΙΚΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Παραδοσιακά προϊόντα της Κρήτης για παραγγελίες λιανικής ή χονδρικής

Χειροποίητα ζυμαρικά και προϊόντα αλέυρου από την περιοχή του Λαγκαδά της Θεσσαλονίκης

Πανελλαδικό δίκτυο μικροπαραγωγών από όλες τις γωνιές της Ελλάδας. Προϊόντα κάθε είδους, από ελαιόλαδο, μέλι και παξιμάδια έως γλυκά, κρασιά και αποστάγματα

"Το μπακάλικο της γιαγιάς" από τη Νάουσα προσφέρει online βιολογικά τρόφιμα, μπαχαρικά αλλά και βότανα και "φάρμακα της φύσης"

Προϊόντα του Αιγαίου προσφέρονται για ηλεκτρονικές παραγγελίες. Παρέχονται ακόμη και φρέσκα υλικά, όπως ντόπια κρέατα και ψάρια.

Ο Μελισσοκομικός Συνεταιρισμός Ικαρίας προσφέρει online τους διαφορετικούς τύπους μελιού που παράγει.

Πανελλαδικό δίκτυο που φέρνει σε επαφή καταναλωτές και μικροπαραγωγούς από ολόκληρη τη χώρα.

Το διαδικτυακό κατάστημα του περίφημου Mastihashop με προϊόντα που έχουν βάση τη μαστίχα Χίου

Πηγή : Το Βήμα
2.6.2010


6 σχόλια:

koulpa είπε...

πολύ ενδιαφέρον!!! 25 χρόνια μελετώ κάτι τέτοιο.. αλλά χωρίς διαδύκτιο.. και χωρίς την κρίση.. δε θα ήταν έυκολο.. :):)
την καληνύχτα μου κι από εδώ :):)

dyosmaraki είπε...

@kulpa

Είναι αλήθεια πως το διαδίκτυο έχει αρκετά καλά τα οποία δυστυχώς δεν τα έχουν αξιοποιήσει επαρκώς οι παραγωγοί.

Αντί να κλαψουρίζουν πως οι έμποροι τους πάιρνουν την παραγωγή σε εξευτελιστικές τιμές θα έπρεπε (κατά την ταπεινή μου γνώμη) να αποκτήσουν μια δυνατή παρουσία στο διαδίκτυο και να πουλάνε τη πραμάτεια τους σε λογικές τιμές.


Σε καιρό κρίσης ποιός καταναλωτής δεν θα τους στήριζε εάν πρόσφεραν τη πραμάτεια τους σε λογικές τιμές?

Καλημερούδια και καλή εβδομάδα εύχομαι

Μαριανα είπε...

όμορφες αυτές οι κινήσεις τους. Αγγίζουν ένα ευρύτερο κοινό με την βοήθεια μιας (νέας ας πούμε) τεχνολογίας.

Καλησπέρα dyosmaraki!

αντωνης είπε...

Σημερα διαβαζα σε ενα περιοδικο για νεου τυπου μπακαλικα που ξεχωριζουν για διαφορους λογους. Και να το αρθρο απο το Βημα το οποιο μας δειχνει και εναν άλλο τροπο.

Πολυ θα μου αρεσε να κανω μια τετοια δουλεια, αλλά προφανως απαιτει κεφαλαιο.

Καλησπερα!
:)

dyosmaraki είπε...

@Μαριάνα

Η παράδοση παντρεύεται με την τεχνολογία...

Καλημέρες πολλές

dyosmaraki είπε...

@αντώνης

Ναι, πιστεύω πως τα νέου τύπου μπακάλικα (είτε αυτά που αναφέρεις είτε τα διαδικτυακά) θα αποτελέσουν τις αυριανές προτιμήσεις των πολιτών (τουλάχιστον όσων αντιστέκονται στις μαζικές αγορές)

Και εγώ θα ήθελα να κάνω μια τέτοια δουλειά.

Λαχείο παίζεις???? λολ

ShareThis